Wybór odpowiedniego roweru crossowego dla Twoich potrzeb może być trudną decyzją. Oto kilka wskazówek, które pomogą Ci podjąć decyzję. Powinieneś również rozważyć wagę różnych części. Choć mogą wydawać się małe, mogą sumować się do ponad kilku kilogramów, zwłaszcza gdy rower jest całkowicie zbudowany. Niektóre lekkie części obejmują hamulce cantilever, które zostały zaprojektowane w celu zmniejszenia ogólnej wagi roweru.
Boardman CXR 8.9
Męski rower cyclocrossowy Boardman CXR 8.9 Apex został zaprojektowany z myślą o prędkości. Posiada wytrzymałą aluminiową ramę i w pełni karbonowe widelce, aby zaoszczędzić na wadze i umożliwić łatwe osiągnięcie prędkości wyścigowej. Wyposażony jest również w hydrauliczne hamulce tarczowe Sram Apex, które zapewniają płynne hamowanie w trudnych zakrętach.
Rower przełajowy Boardman CXR 8.9 to doskonały wybór dla początkujących adeptów tego sportu. Jego cena jest przystępna, a rower oferuje dobre osiągi i specyfikacje. Jest wykonany tak, aby był lekki, więc można go łatwo transportować i przechowywać. Jest również wyposażony w koła z szybkozłączkami, przednie i tylne. Ogólnie rzecz biorąc, jest to doskonały wybór dla osób, które chcą wejść w cyclocross, pomimo kilku drobnych krytycznych uwag.
Rama CXR 8.9 jest zbudowana z mieszanki włókien węglowych C10 dla zwiększenia wytrzymałości. Posiada również wyprostowany układ wytrzymałościowy i zestaw grup Shimano Ultegra Di2. Koła to Mavic TN319 i posiadają klinczery Continental Cyclo-X-King 35c. Waży 20,2 funta i ma hamulce tarczowe i Di2.
Boardman CXR 8.9 to niedrogi rower cyklocrossowy. Charakteryzuje się prowadzeniem dostosowanym do wyścigów, pojedynczą tarczą, hamulcami hydraulicznymi i niewymagającym konserwacji napędem 1×11. Posiada również blokadę linki siodełka i elektroniczny port do podłączenia przewodów.
Jeśli szukasz szybkiego roweru do jazdy po mieście, Boardman URB 8.9 i CXR 8.9 to doskonały wybór. Seria URB została zaprojektowana z myślą o codziennej praktyczności, dlatego mają karbonowe widelce przednie i aluminiowe ramy. Rowery te mają również 32-milimetrowe opony Vittoria Randonneur Tech. Mają również hydrauliczne hamulce tarczowe dla dobrej siły hamowania.
Rower crossowy CXR 8.9 jest łatwy w prowadzeniu i ma doskonałe przyspieszenie. Opony roweru pozostają bezpieczne, nawet jeśli teren jest błotnisty. Stwierdziliśmy, że ciśnienie w oponach jest komfortowe, choć zależy to od wagi rowerzysty i ustawień roweru.
Energie CF SL
Rower przełajowy Energie CF SL 7 to model hybrydowy, który został stworzony do jazdy po szutrowych i terenowych szlakach. Geometria race fit sprawia, że jest to wszechstronny rower do wyścigów, treningów i dojazdów do pracy. Rower jest wykonany ze stali, posiada karbonowe widelce i napęd 1x. Waży od 17 do 18 funtów.
Lekka, ważąca poniżej 20 funtów rama z włókna węglowego sprawia, że jest to dobry rower do jazdy po szutrze, a jego wygodna geometria jest idealna do różnych stylów jazdy. Ma również bezpośrednie przeniesienie mocy i wysokiej jakości komponenty. Jest to wszechstronny rower żwirowy, który sprawdzi się zarówno podczas całodziennych epickich przejażdżek, jak i zwykłych przejażdżek.
Rower przełajowy Canyon Inflite CF SL 7 nie jest najładniej wyglądającym rowerem cyclocrossowym, ale zapewnia imponującą wydajność. David Arthur jeździł na nim w lokalnych wyścigach cyclocrossowych i był pod wrażeniem jego prędkości i łatwości prowadzenia. Rower jest zwinny i David Arthur stwierdził, że łatwo nim sterować nawet na najtrudniejszych trasach.
Rower przełajowy Canyon Grail CF SL 7 zbudowany jest na ramie z włókna węglowego. Rama jest nieco cięższa, a układ włókien węglowych jest nieco grubszy niż zwykle. Średni rozmiar tego roweru kosztuje 3 199 dolarów, a wersja Di2 to 3 999 dolarów. Posiada płaskie mocowania hamulców tarczowych oraz podwójną kierownicę i wspornik kierownicy z włókna węglowego firmy Canyon.
Inflite CF SL 7
Rower crossowy Canyon Inflite CF SLX to topowy karbonowy rower cyclocrossowy. Jego specyfikacja jest nie do pobicia, zwłaszcza w tej cenie. Za rower tej jakości trudno znaleźć lepszą okazję.
Geometria rowerów crossowych Canyon Inflite CF SL 7 jest oparta na tradycyjnej europejskiej geometrii do wyścigów cyclocrossowych. Ma stromy kąt główki, krótką rurę podsiodłową i wysoki dolny wspornik. Jego zasięg wynosi 393 mm, czyli jest znacznie dłuższy niż w przeciętnym rowerze 56 cm. Ta geometria pomaga Ci jeździć wydajnie i osiągać cele. Daje też sportową pozycję jazdy.
Jeśli jesteś agresywnym kolarzem, rower crossowy Inflite CF SL 7 to świetny wybór. Posiada karbonową ramę, napęd 1x 11 biegów Shimano GRX 600 i bezdętkowe, stopowe koła crossowe DT Swiss. Posiada również zintegrowane mierniki mocy i te same funkcje techniczne rowerów pro-level.
Rower crossowy Inflite CF SL 7 jest świetny zarówno do jazdy w terenie, jak i do wyścigów cyclocrossowych. Można na nim zamontować przednią przerzutkę i oponę o szerokości 40 mm, co czyni go wszechstronnym rowerem. Może nawet pełnić rolę lekkiego roweru do graveli.
Canyon niedawno odświeżył swoją linię Inflite 'cross, wprowadzając rowery cyclocrossowe CF SLX 9 i CF SL 8. Są one wyposażone w najnowsze zestawy grup Shimano i SRAM. Za dopłatą, Inflite CF SLX 9 Team posiada miernik mocy. Zakres cenowy rowerów Inflite CF SLX zaczyna się od 1 999 dolarów za wersję PS i EUR i sięga do 5 999 dolarów za rower crossowy CF SLX 9.
Rower crossowy Cannondale CAADX 1
Rower crossowy Cannondale CAADX 1 został wykonany w autorskiej technologii aluminiowej, znanej jako CAAD (Cannondale Advanced Aluminium Design). W ramie roweru zastosowano wysokiej klasy metody produkcji, takie jak spawanie dwuprzebiegowe, zapewniające mocniejsze połączenia i płynniejsze prowadzenie. Ponadto rama CAADX posiada wewnętrzne trasowanie poprawiające prowadzenie oraz karbonowe widelce z łopatkami.
CAADX dzięki swojej dopracowanej geometrii jest idealną platformą do wyścigów cyclocrossowych. Jest również świetny do dojazdów do pracy dzięki lekkiej ramie i wytrzymałym częściom. Możesz z łatwością jeździć nim po nierównych ulicach miasta lub zabrać go na wyprawę w teren.
CAADX jest dostępny w pięciu różnych rozmiarach i charakteryzuje się gładkimi rurami oraz wysokiej jakości lakierem. Posiada również wygodną geometrię, czułe hamulce i poprawiające zwinność dropbary. Może być wyposażony w opony o średnicy do 37 mm, co czyni go doskonałym wyborem do wyścigów cyclocrossowych.
Rowery crossowe Cannondale’a tradycyjnie były o rozmiar mniejsze niż ich szosowe odpowiedniki. Wraz z nową geometrią to się zmieniło, co oznacza, że wymiary stosu i zasięgu są dokładniej skalowane. CAADX 1 nie jest jedynym rowerem przełajowym, w którym zastosowano tę sprytną nową geometrię.
Crux
Rower przełajowy Crux jest lekkim rowerem cyclocrossowym, który można z łatwością nosić na ramieniu. Jego responsywna geometria cyclocrossowa i zgodność pionowa zapewniają uczucie świeżości aż do sprintu. Niezależnie od tego, czy wybierasz się na szybki dojazd do pracy, czy na całodniowe wyścigi cyclocrossowe, Crux będzie dobrym wyborem.
Geometria i trakcja Cruxa zostały nieco podrasowane w stosunku do poprzedniego Cruge’a, aby zapewnić większą stabilność podczas jazdy w luźnym terenie. Środek przodu Cruxa jest o około 13 mm krótszy, ale długość chainstay’a pozostała taka sama i wynosi 425 mm. Rower jest przeznaczony do agresywnej jazdy i występuje w czterech różnych kompletnych wersjach.
Podczas gdy Crux jest nadal drogi, rower jest doskonałą opcją do jazdy po szutrze. Zgrabne opony Pathfinder pomagają mu dobrze trzymać się żwiru. Oprócz jazdy po szutrze, Crux może być dobrym rowerem do jazdy wytrzymałościowej. Należy jednak przygotować się na wydatek rzędu 11 PS, 12 EUR lub 12 000 USD.
Crux Expert to drugi rower w hierarchii Cruxa, wyceniony prawie o połowę taniej niż model S-Works. Dzieli on z modelem S-Works tę samą ramę i widelec z włókna węglowego FACT 11r. Waży również około 900g, czyli dobre 400 gramów mniej niż poprzedni CruX.
Crux jest bardzo sztywnym rowerem, ale ma dobrą równowagę między komfortem a sztywnością. Jego rozstaw osi i sztyca są krótsze niż w Diverge, ale jego sztywność sprawia, że jest doskonałym wspinaczem. Crux charakteryzuje się również doskonałym przeniesieniem mocy i żwawym prowadzeniem.
Podobne tematy